Előzmények: a korábbi tájékoztatásra és kivizsgálásra vonatkozó kérelem, és Dr. Fazekas
Sándor rá adott válasza.
TISZTELT FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK ELNÖKE!
Az Ön 2012.El.I.H.8/2.sz. 2013. június 24-én
kelt válaszát megköszönve, a korábbi tájékoztatási kérelmemet módosítva,
HIVATALOS TÁJÉKOZTATÁSI
KÉRELEMMEL
fordulok Önökhöz a 2011. évi CXII. törvény
26. § (1) bekezdése, illetve a 28. § (1) bekezdése alapján kérve, hogy
közérdekű információként szíveskedjen nekem megküldeni a 29. § (1) bekezdésében
foglaltak szerint - azaz 15 napon belül - azt az információt, hogy az elmúlt 5
évben (tételesen lebontva) milyen
pénzügyi eszközöket (azaz mennyit) tetszettek
elkülöníteni az 1993. évi XCIII. törvény, a 33/1998. (VI.24.) NM
rendelet 6. § (1) bekezdése, és a 57/2009. (X.30.)
IREM-ÖM-PTNM együttes rendelet alapján a munkavégzés feltételeként megszabott kötelező
szűrővizsgálatok - amelyek mentálhigiéniás
szűrést is magukban foglalnak! -, megszervezésére és lebonyolítására az
intézményben foglalkoztatott bírák részére, továbbá egészen konkrétan az állami költségvetésből a
rendelkezésükre bocsátott pénzből az elmúlt 5 évben (éves bontásban) mennyit tetszettek elkölteni, kifizetni
a bírák ezen kötelező vizsgálatának lebonyolítására.
(Zárójelben jegyzem meg: mint tudjuk, például a Pesti
Központi Kerületi Bíróságon az említett vizsgálatokon egyetlen egy bíró sem
vett részt. Ami azonban ennél is izgalmasabb: hogy ezt ne kelljen elismernie, Grimmné, dr. Fancsali Zsuzsanna - a Pesti Központi Kerületi Bíróság elnökhelyettese!!!
- odáig jutott, hogy miután nem tudott az Önéhez hasonló, ha tartalmában vitatható
is, de legalább színvonalas jogi érvelést kitalálni a közérdekből nyilvános
információ kiadásának megtagadására, 2013.
El.I.H.142.sz., 2013. június 14-én kelt, Dr. Pécsi
Kálmánnak címzett iratában egyszerűen kijelentette, hogy az igazságszolgáltatás nem állami feladat, illetve a bíró nem közfeladatot ellátó személy!
No comment...)
............................................................
Válaszának azon részét, amely arra
vonatkozik, hogy a bírák nem befolyásolhatók és nem utasíthatók az Ön részéről,
így nincs hatásköre, illetve jogi lehetősége intézkedni annak kapcsán, hogy 20.Bf.7854/2013/4.sz.
alatt a Csekéné dr. Szegedi Mónika,
dr. Bíró Emese, dr. Patassy Bence
trió leírta azt az egészen elképesztő, a diliházba való mondatot, miszerint az ügy előre menetelét szolgálja, a
helyes elbírálást segíti elő az, ha a magánvádló tanúként meghallgatva HAZUDIK
a bíróságnak, nem fogadom el válaszként az általam előterjesztett
kérelemre, én ugyanis nem azt kértem Öntől, hogy avatkozzon be, vagy
hogy megváltoztassa ezt a döntést - erre nyilván
a felülvizsgálat szolgál -, ahogy azt sem kértem Öntől, hogy befolyásolja,
vagy utasítsa bármire is a három díszpintyet.
Én azt kértem Öntől:
VIZSGÁLJA KI
a történteket, ehhez viszont
közigazgatási jogkörben eljárva joga van!
Félreértések elkerülése végett: aki ilyesmit leír, azzal
mentálisan valami baj van, annak a tudatállapotával valami nincs rendben.
Ugyanakkor az, hogy olyan bíró ítélkezhessen egy pulpitus mögött, aki
mentálisan nincs teljesen rendben - ráadásul
másodfokon, ahol már jogerős döntések születnek! - nyilvánvalóan nem
engedhető meg, nem tűrhető el. Ha tehát ilyen gyanúnak akárcsak a legcsekélyebb
árnyéka is felmerül, Önnek azt bizony azonnal ki kell vizsgálnia, ha pedig a
gyanú beigazolódik, azonnal meg kell tennie a szükséges lépést az adott bíró azonnali
felmentésének érdekében.
Önnek tehát ebben az ügyben megítélésem szerint az a
kötelessége, hogy elolvassa a három bíró által aláírt kolosszális marhaságot,
és feltegye magában a kérdést: normális-e az, hogy egy jogerős, másodfokú
végzésben 3 bíró leírja - illetve
legalábbis aláírja - azt, miszerint a bíróság előtti hazudozás az adott ügy
előmenetelét és a helyes döntés meghozatalát segíti elő?!
Ha pedig netán úgy ítélné meg, hogy ez bizony valóban nem
normális dolog, akkor szükség esetén szakértő bevonásával tisztázza a történtek
magyarázatát: magyarán ellenőrzi, hogy vajon a három jómadár részt vett-e azokon
a bizonyos kötelező munkaalkalmassági szűrővizsgálatokon,
és alkalmasnak bizonyultak-e elsősorban a mentálhigiéniás
szűrővizsgálaton. Ha pedig netán - netán!
- kiderülne, hogy hasonlóan az Önöknél dolgozó többi bíróhoz, egyikük sem vett
részt emberemlékezet óta ezeken a már 1998-tól kötelező vizsgálatokon, akkor
Önnek bizony - különös tekintettel a
33/1998. (VI. 24.) NM rendelet 16. §-ában rögzített
munkavégzést kizáró kógens rendelkezésre - joga van őket kötelezni soron kívüli munkaalkalmassági vizsgálaton való részvételre, sőt ahhoz
is joga van, hogy az ennek keretén belül a mentálhigiéniás szűrést végző
pszichiáternek átadja az általam sérelmezett, bolondok házába illő mondatot
tartalmazó végzést azzal, hogy ennek ismeretében célzott vizsgálatot folytasson a három bíró mentális alkalmasságára
nézve.
Bár az eset hátterének felderítése az Ön feladata, nem az
enyém, számomra mindenesetre természetesen a józan ész
azt diktálja, hogy ha egy-egy bíró
esetenként lehet is mentálisan zavart állapotban, amikor valamit leír, annak
valószínűsége, hogy egyszerre 3 bíró legyen ilyen állapotban, nyilván jó
közelítéssel nulla. Így viszont azt kell feltételezni, hogy ezt a végzést
vélhetően a három bíró közül valamelyikük egymaga
hozta meg - értelemszerűen egy mentálisan
zavart pillanatában -, a másik kettő pedig csak aláírta, de persze csupán a
formalitás kedvéért, azaz anélkül, hogy tudta volna: mi áll a végzésben. (Ez viszont munkaerkölcsi kérdés, amit Önnek
megint csak joga, és egyben kötelessége is kivizsgálni.)
És persze ha már a lehetőségeket
vizsgáljuk, azt sem zárhatjuk ki, hogy a végzést esetleg valójában netán
valamelyik bíró jogász hallgató csemetéje, vagy éppen amatőr műkedvelő
barátja-barátnője szülte meg ráérő idejében szívességből, és a három bíró közül
valójában egyikük sem olvasta el, hogy mit ír alá. (Mint tudjuk: hazánkban volt már ilyesmire is példa, sőt arra is, hogy
egy bíró helyett a cukipofi csemetéje ült be a
tárgyalásra bíráskodni, mert az illető bírónak halaszthatatlanul fontos dolga
akadt éppen akkor, amikor tárgyalnia kellett volna. Természetesen nem állítom, hogy konkrétan ez történt, de a lehetőségek
között értelemszerűen ez is felmerülhet.)
A fentiek okán változatlanul kérem Önt, hogy mellébeszélés,
és pilátusi kézmosás helyett a történteket
BECSÜLETTEL SZÍVESKEDJEN KIVIZSGÁLNI,
és a vizsgálat eredményétől függően a
lehetőségeinek keretein belül a szükséges és lehetséges intézkedéseket megtenni
annak érdekében, hogy ilyen agyrém a jövőben ne kerülhessen rá egy az Önök
fejlécével ellátott papírra. (Ha pedig ehhez példát kellene netán statuálni, és
sebtében 3 bírónak útilaput kellene kötni a talpa alá, akkor ezt bizony szívbaj
nélkül meg kell tenni. Úgy gondolom, hogy a bíró ugyanolyan ember, mint egy
tanár, vagy egy mérnök, netán orvos, stb. Se nem különb, se nem rosszabb. Ha
egy tanárról, egy mérnökről, egy orvosról ki lehet - és adott esetben ki is kell! - mondani, hogy alkalmatlan, akkor
ugyanezt szükség esetén egy bíróról is ki lehet és ki is kell mondani. És ha
ezen okból el lehet bocsátani egy tanárt, egy mérnököt, vagy éppen egy orvost,
akkor ugyanígy el lehet és el is kell bocsátani bármikor egy bírót is, ha az szakmai,
vagy erkölcsi szempontból alkalmatlannak bizonyul a bírói hivatás gyakorlására,
ha a hülyeségeivel lejáratja a magyar
igazságszolgáltatást.)
2013. július 2. tisztelettel: Kalmár László